Corona: Veelgestelde vragen door huurders

Laatste wijziging 31 januari 2022.

Hier vindt u een overzicht met veelgestelde vragen. We houden deze lijst zo goed mogelijk up-to-date voor u.

In het kort

  • We zijn telefonisch bereikbaar via T 026 – 326 30 50. Tussen 9.00 en 16.00 uur kunt u hier terecht met al uw vragen. Buiten deze tijden is ons telefoonnummer alleen bereikbaar voor calamiteiten. Wij schakelen u dan automatisch door naar onze meldkamer. U kunt uw vraag ook stellen via info@waardwonen.nl of via het contactformulier op deze website.
  • De inloop op ons kantoor in Huisen is weer geopend op maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur. Buiten deze tijden kunt u ook op afspraak terecht.
  • Inwoners van Millingen aan de Rijn kunnen een afspraak maken via nummer 026 – 326 30 50. Deze afspraak kan op ons kantoor in Millingen plaatsvinden, maar ook bij u thuis.

Reparaties

Ik heb een reparatieverzoek. Wat nu?
We pakken vanaf nu ook weer reguliere reparatieverzoeken op  (en niet alleen spoedmeldingen). Belt u gerust voor een afspraak met T 026 – 326 30 50. U leest hier hoe onze medewerkers te werk gaan. Onze medewerkers volgen deze richtlijnen bij alle reparatieverzoeken.

Wat gebeurt er met spoedmeldingen?
Spoedmeldingen lossen we natuurlijk altijd direct op. Neemt u gewoon contact met ons op via T 026 – 326 30 50 (ook buiten kantooruren). Als u gezondheidsklachten heeft, dan vragen wij u dit te melden. Dan zoeken we naar een oplossing.

Wanneer heeft een reparatieverzoek spoed?
Dit hangt af van uw situatie en hiervoor zijn richtlijnen opgesteld. Urgent zijn afspraken voor reparaties waarbij sprake is van schade, gevaar of grote overlast.

Wat moet ik doen bij een gevaarlijke situatie in of aan mijn huis?
Bij gevaarlijke situaties belt u Waardwonen via T 026 – 326 30 50. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar voor calamiteiten.

Onderhoud

Gaat het onderhoud aan mijn woning door?
Bij onderhoudsprojecten krijgt u informatie van het projectteam. Heeft u eerder al een vraag? Neemt u dan gerust contact met ons op.

Inspectie zelf aangebrachte voorziening (zav)

Ik wil graag een verandering aanbrengen aan mijn woning. Mag dat?
Veel van onze huurders doen het al: hun woning mooier maken door het aanbrengen van een of meer zelf aangebrachte voorzieningen (ZAV’s). Normaal gesproken behandelen we uw aanvraag hiervoor binnen twee weken, maar vanwege corona kan het zijn dat de inspecties hiervoor iets langer duren.

Huur opzeggen/nieuwe woning

Kan ik mijn huur nog opzeggen?
Ja, dat kan. Gebruik hiervoor het opzeggingsformulier op onze site of bel of mail ons.

Gaan bezichtigingen door?
Bezichtigingen worden in aangepaste vorm gedaan door onze verhuurconsulenten of opzichters (afhankelijk van de soort bezichtiging). Daarbij houden ze zich aan het coronaprotocol (afstand houden, geen handen schudden, enz).

Worden er nog nieuwe huurovereenkomsten afgesloten?
Ja, we sluiten nieuwe huurovereenkomsten af. In ieder geval de huurovereenkomsten die al gepland zijn. Als u gezondheidsklachten heeft, dan vragen wij u dit vooraf te melden. We maken dan een andere afspraak.

Hoe zit het met het toewijzen van woningen?
We kijken van dag tot dag wat er mogelijk is. Blijf op de hoogte via de website van Entree en Waardwonen.

Huurbetaling

Door het wegvallen van mijn inkomen als gevolg van het Coronavirus, voorzie ik problemen met mijn huurbetaling. Wat moet ik doen?
We zijn ons ervan bewust dat het coronavirus gevolgen kan hebben voor uw financiële situatie. Is dat bij u het geval? Neem dan gerust contact met ons op via incasso@waardwonen.nl. Samen kijken we naar de mogelijkheden. We helpen u graag!

Leefbaarheid

Ik heb overlast. Wat nu?
Als mensen vereenzamen, buren of jongeren overlast geven of als tuinen verwaarlozen kunt u telefonisch contact opnemen met uw buurtbeheerder. U kunt hier opzoeken wie uw buurtbeheerder is en wat zijn contactgegevens zijn.

Heeft u hulp nodig? Of behoefte aan een luisterend oor?
We zijn er voor u! We hebben regelmatig contact met de contactpersoon in uw wooncomplex om te vragen hoe het gaat, voor een luisterend oor, maar ook om te kijken of er mensen zijn die hulp nodig hebben. Daarnaast bellen we ook andere huurders, waarvan we denken dat ze misschien een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Dat doen we graag voor u. U kunt ook altijd contact met ons opnemen. Als het nodig is kunnen we onze samenwerkingspartners in de wijk inschakelen om u verder te helpen.