Meting huurderstevredenheid

Wij vinden het belangrijk dat huurders fijn wonen. Wij willen graag dat u tevreden bent met uw woning en onze dienstverlening. Om te meten hoe wij het doen, laten we dat onderzoeken.

Zo meten we dat

Wij gaan voor tevreden huurders!

Wij vinden het belangrijk dat huurders fijn wonen. Wij willen graag dat u tevreden bent met uw woning en onze dienstverlening. Om te meten hoe wij het doen, laten we dat onderzoeken.

 

We meten het hele jaar

Wij meten onze huurderstevredenheid het hele jaar door. Dit doet onderzoeksbureau USP voor ons. Zij benaderen huurders die net zijn verhuisd en huurders die iets lieten repareren met een vragenlijst. Zo krijgen we inzicht in wat goed gaat én wat we kunnen verbeteren. Belangrijke informatie!

Woonbelevingsonderzoek

Daarnaast doen we elke twee jaar een groot onderzoek naar de woonbeleving: in hoeverre wonen huurders prettig in hun woning en buurt. Dit onderzoekt voert KWH voor ons uit. Aan het laatste onderzoek in 2022 deden maar liefst 976 huurders mee. We zetten de belangrijkste resultaten kort op een rij.

U kunt ook het hele rapport van KWH downloaden


Woonbeleving

  • 7 op de 10 huurders voelt zich thuis en geeft het cijfer 8 of hoger;
  • 6 op de 10 huurders geeft een 8 of hoger voor de woning en de leefbaarheid in de buurt;
  • Bij gezinnen met kinderen staat het prettig wonen het meest onder druk door ontevredenheid.

 Waardering van de woning

  • De gemiddelde waardering voor de woning is een 7,5;
  • De kwaliteit van de woning scoort gemiddeld een 7,4;
  • Een nieuwe keuken, badkamer of toilet en het verminderen van geluidsoverlast staan hoog op het wensenlijstje van huurders;
  • Isolatie heeft veel invloed op de waardering. Bij 1 op de 5 huurders krijgt de woning een onvoldoende hiervoor.

Waardering van de buurt

  • De leefbaarheid van de buurt krijgt gemiddeld een 7,7;
  • Ook de omgang met buurtbewoners krijgt gemiddeld een 7,7;
  • De staat van het achterpad, verlichting van het achterpad, onderhoud van tuinen en openbaar groen zijn aandachtspunten;
  • 1 op de 5 huurders ervaart parkeeroverlast;
  • Een behoorlijk deel van de huurders ervaart verkeersoverlast en vervuiling.

Contactkanalen en dienstverlening

  • Huurders hebben het liefst telefonisch contact met Waardwonen;
  • De jongere huurders vinden e-mail ook prettig;
  • 4 op de 10 huurders heeft iets opgezocht op de website en het merendeel kon ook vinden wat ze zochten;
  • De dienstverlening krijgt gemiddeld een 7,6;
  • Wel zijn er kritische geluiden over bereikbaarheid, reactiesnelheid en het nakomen van afspraken.

Vul het formulier in

Vragen of opmerkingen? Laat het ons weten

Heeft u een klacht? Vul dan het speciale klachtenformulier in.

Naam(verplicht)
Adres(verplicht)
Max. bestandsgrootte: 128 MB.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.