Huurachterstand

Een keer de huur niet betalen. Dat kan iedereen overkomen. Maar soms stapelen problemen zich op en loopt de achterstand steeds verder op. Neem dan vooral snel contact met ons op: wij helpen u respectvol met een passende oplossing.

Betalingsregeling
U kunt gratis een betalingsregeling treffen als u een huurachterstand heeft. U betaalt dan uw maandelijkse huur en een extra bedrag om de achterstand in te lopen. De precieze afspraken die wij hierover met u maken zijn afhankelijk van uw persoonlijke situatie. De afgesproken betalingsregeling leggen wij altijd schriftelijk vast.

Meer hulp nodig?
Als blijkt dat u meer hulp nodig heeft, brengen we u in contact met de juiste instanties. Zo wordt u snel geholpen bij het in kaart brengen van uw financiële situatie, het aanvragen van toeslagen of andere voorzieningen. Als het nodig is, kunnen zij u ook in contact brengen met schuldhulpverlening of met een budgetcoach.

Schuldhulp bij twee maanden huurachterstand
We willen graag voorkomen dat u problemen krijgt door een betalingsachterstand. Daarom informeren we uw gemeente als u twee maanden achter elkaar de huur niet betaalt. Gespecialiseerde medewerkers nemen dan contact met u op, zodat u snel wordt geholpen. In Nederland is de gemeente waar u woont verantwoordelijk voor schuldhulp.

Wat kunt u zelf doen?
De websites www.achterdevoordeur.net en www.komuitjeschuld.nl helpen u om grip te houden (of weer te krijgen) op uw financiën. U vindt er heldere tips om (dreigende) problemen zoveel mogelijk zelf op te lossen en informatie over de mensen en organisaties die u daarbij kunnen helpen.

Contact
Wilt u graag uw betalingsprobleem bespreken met iemand van Waardwonen? Bel dan met onze klantenservice. U bereikt hen via 026 – 326 30 50. We helpen u graag!