Komt u volgens de vragenlijst mogelijk in aanmerking voor urgentie? Dan ziet u hier welke documenten u hiervoor nodig heeft. Dit verschilt per reden waarom u urgentie aanvraagt.
Verzamel alle documenten voordat u een aanvraag start!
Kijk of u recht heeft op urgentie en vraag het direct aan.
Het kan gebeuren dat u onverwacht in een onhoudbare situatie terechtkomt en dringend woonruimte nodig heeft. U moet dan eerst zelf proberen om een oplossing te vinden. Als dat niet op korte termijn lukt, kunt u bij de woningcorporatie in uw gemeente urgentie aanvragen. Een urgentieverklaring geeft u voorrang bij woningtoewijzing.
Dan kunt u de vragenlijst urgentie op deze pagina invullen. Hiermee ziet u snel of het zin heeft om urgentie aan te vragen. U kunt daarna eventueel een aanvraag doen.
Goed om te weten:
Vul onderstaande vragenlijst in om te zien of u mogelijk recht heeft op urgentie.
Komt u volgens de vragenlijst mogelijk in aanmerking voor urgentie? Dan ziet u hier welke documenten u hiervoor nodig heeft. Dit verschilt per reden waarom u urgentie aanvraagt.
Verzamel alle documenten voordat u een aanvraag start!
U heeft bij deze aanvraag de volgende documenten nodig:
Huurde u een woning? Dan heeft u ook nodig:
Woonde u in een koopwoning? Dan heeft u nodig:
U heeft bij deze aanvraag de volgende documenten nodig:
Huurde u een woning? Dan heeft u ook nodig:
Woonde u in een koopwoning? Dan heeft u nodig:
U heeft bij deze aanvraag de volgende documenten nodig:
Huurde u een woning? Dan heeft u ook nodig:
Woonde u in een koopwoning? Dan heeft u nodig:
U heeft bij deze aanvraag de volgende documenten nodig:
Huurde u een woning? Dan heeft u ook nodig:
Woonde u in een koopwoning? Dan heeft u nodig:
U heeft bij deze aanvraag de volgende documenten nodig:
Huurde u een woning? Dan heeft u ook nodig:
Woonde u in een koopwoning? Dan heeft u nodig:
Let op: Wilt u in gemeente Arnhem, Overbetuwe, Lingewaard, Druten, Renkum of Wijchen gaan wonen? Vraag dan mantelzorgurgentie aan bij de gemeente.
Wilt u in de gemeente Beuningen, Berg en Dal, Doesburg, Duiven, Heumen, Montferland, Nijmegen, Rheden, Rozendaal, Westervoort of Zevenaar gaan wonen? Dan kunt u bij ons mantelzorgurgentie aanvragen.
U heeft bij deze aanvraag de volgende documenten nodig:
Huurde u een woning? Dan heeft u ook nodig:
Nadat u het formuler Urgentie aanvragen heeft ingevuld en verstuurd, bekijken wij of we alles compleet is.
Hebben we meer informatie nodig? Dan nemen we contact met u op. Het kan bijvoorbeeld zijn dat u nog wat extra documenten moet toesturen, we u graag even persoonlijk spreken of dat we ons onderzoeksbureau vragen contact met u op te nemen.
Op het moment dat uw aanvraag compleet is en beoordeeld door ons, krijgt u van ons een mail. Daarin vragen wij u €56,- naar ons over te maken. Pas na uw betaling sturen we uw volledige aanvraag door naar de urgentiecommissie.
Op dit moment duurt het verwerken van de urgentie aanvraag langer dan normaal. We pakken uw aanvraag vanaf januari weer op. Heeft uw aanvraag meer spoed? Dan kunt u ook urgentie aanvragen bij een andere corporatie in de regio. Â
Let op: het aanvragen van urgentie bij de urgentiecommissie kost €56,-.
U ontvangt na het invullen van het formulier een bevestigingsmail. Ontvangt u die niet? Neem dan contact met ons op.